Aurtengo elkartrukea bukatu da. Apirilaren 21 eta 28 bitartean Holandan egon gara, gure lagun holandesei bisita itzultzen. Egun politak pasatu ditugu eta hemen ikus dezakezue gure argazkien diapositiben proiekzioa. Laster egindako ekintza guztien berri emango dugu.
Zuk ere gurekin parte har dezakezu!!
MARRUA aldizkarian parte hartu nahi duzuenok honako helbide honetara korreo bat bidali besterik ez duzue: albistea, kronika, elkarrizketa, iritzia, kritika, olerkiak, bertsoak, ipuinak...
marrua@beasainip.net
2012/04/29
2012/04/16
Patinaketa 2012 - Loinazpe DBH3
Loinazpeko 3. DBH ko ikasleak, martxoaren 30n, Donostiara joan ziren, Txuri Urdin Izotz Jauregira. Bertan, patinatzen hasteko klase teknikoa jaso zuten.
Los alumnos/as de 3º de la E.S.O. de Loinazpe fueron el 30 de marzo a Donostia al Palacio de hielo Txuri Urdin. Allí recibieron un cursillo de iniciación en el patinaje.
Los alumnos/as de 3º de la E.S.O. de Loinazpe fueron el 30 de marzo a Donostia al Palacio de hielo Txuri Urdin. Allí recibieron un cursillo de iniciación en el patinaje.
Erlijioen Historiako ikasleen irteera San Telmo museora
Loinazpeko Erlijioen Historia eta Kultura ikasgaiko 3. eta 4. mailako ikasleek lan irteera izan dute martxoaren 18an Donostiara. San Telmo Museon dagoen “Bazterreko irudiak” erakusketa bisitatu dute. Irteeraren helburua honakoa izan da: Historiako protagonista bakarrak ez direla izan dirudunak eta boteredunak baizik eta baztertuak ere (emakumeak, eskaleak, juduak, arrotzak…).
Los alumnos de 3º y 4º de Historia y Cultura de las Religiones de Loinazpe fueron el 18 de marzo a Donostia. Visitaron la exposición “Figuras de la exclusión” en el Museo San Telmo. El objetivo era ser conscientes de que los protagonistas de la Historia no han sido solo los ricos y poderosos sino también los excluidos (mujeres, mendigos, judíos, extranjeros…).
Los alumnos de 3º y 4º de Historia y Cultura de las Religiones de Loinazpe fueron el 18 de marzo a Donostia. Visitaron la exposición “Figuras de la exclusión” en el Museo San Telmo. El objetivo era ser conscientes de que los protagonistas de la Historia no han sido solo los ricos y poderosos sino también los excluidos (mujeres, mendigos, judíos, extranjeros…).
2012/03/26
Gure antzerki taldea komunikabidetan
‘Uda gau bateko ametsa’ antzezlana egingo dute gaur institutuko ikasleek

Rosa Rojo irakaslearen zuzendaritzapean, institutuko antzerki tailerrean parte hartzen duten hamasei ikasle igoko dira Usurbe antzokiko oholtzara. Atzean, ordea, beste hamabost laguneko lantaldea dute, arlo teknikoaz arduratu eta xehetasun guztiak prestatzeko.
Literaturaren klasiko bat
Uda gau bateko ametsa, William Shakespeare idazle britainiarraren obra ezagunean oinarritutako antzezlana da. Literaturaren klasiko handietako bat da, XVI. mendearen bukaeran idatzitakoa, eta komedia erromantikoaren generoa lantzen duena.
Uda gau bateko ametsa, William Shakespeare idazle britainiarraren obra ezagunean oinarritutako antzezlana da. Literaturaren klasiko handietako bat da, XVI. mendearen bukaeran idatzitakoa, eta komedia erromantikoaren generoa lantzen duena.
2012/03/14
ZUMAIAko FLYSCH-a
Martxoaren 9an 1. batxilergoko Biologia-Geologiako ikasle eta irakasleek irteera egin genuen Zumaiako fllysch-a ikusi eta marea arteko zabalgunearen ezaugarri garrantzitsuenak ezagutzera.
Bertako harrien historia ezagutu eta dinosauroak desagerrarazi zituen meteoritoren hautsak utzitako geruza ikusi genuen.
Bestalde, marea biziak zirenez eta itsas behera zegoenean izan ginenez, marea arteko zabalgune handia agerian zegoen. Horri esker, marea arteko bizidun asko ikusi eta identifikatzeko aukera izan genuen, hala nola, itsas-izarrak, aktiniak, anemonak, ofiurak, holoturiak, karramarroak…
Irteera oso interesgarria izan zen eta ikasleen jakin mina pizteko eta ikasgelan ikasitakoa ikusteko balio izan zuen.
Eguraldia ere primerakoa egin zuenez, egun polita pasa genuen.
2012/03/09
ZUHAITZ EGUNA BEASAINGO INSTITUTUAN
Martxoak 2 an zuhaitz eguna ospatu genuen.
Txindoki egoitzako Ingurumen batzordeko ikasle eta 1. mailako biologiakoek eta Loinazpeko 3.DBHko ikasle batzuk zuhaitzak landatu zituzten bertako berdeguneetan.
Bestalde ikastetxeko diagnostikoan agindutakoa betez, egun hori aprobetxatu genuen eta kartelak jarri genizkien zuhaitz esanguratsuenei beraien izenak adieraziz.
Txindoki egoitzako Ingurumen batzordeko ikasle eta 1. mailako biologiakoek eta Loinazpeko 3.DBHko ikasle batzuk zuhaitzak landatu zituzten bertako berdeguneetan.
Bestalde ikastetxeko diagnostikoan agindutakoa betez, egun hori aprobetxatu genuen eta kartelak jarri genizkien zuhaitz esanguratsuenei beraien izenak adieraziz.
2012/03/08
Azterkosta
Martxoaren 6tik 13ra Ingurumen Sailak antolatutako erakusketa ikusgai egongo da Txindoki egoitzako Liburutegian eta egoitza nagusiko sarreran. Honen bidez kostaldeari lotutako ekosistemen ezagupena bultzatu nahi da.
Irakasleek euren ikasleekin joateko aukera izango dute eta atsedenaldietan ere irekita egongo da joan nahi duenarentzat.
2012/02/16
Erosketa berdea
Saio honetan eta modu praktikoan ikastetxeko ohiko erosketaren inguruan hainbat produktu aztertu genituen, hauen ekoetiketak behatuz. Aztertutako materialak hauexek: papera eta eskola materiala, ekipo informatikoak, garbiketa produktuak eta elikagaiak
Azalpena arina eta interesgarria izan zen. Ea hurrengo batean jarraipena ematen diogun.
Genero eta migrazioak: erakusketa
Istripuen prebentzioari buruzko hitzaldia.
Urtarrilaren 25ean eta 26an Bizkarrezur-muinaren kaltetuen elkarteak (AESLEME)
1. batxilergoko ikasleei Istripuen prebentzioa lantzeko hitzaldia eman zien. Bertan istripuen ondorio larriak aurkeztu zizkieten eta, batez ere, segurtasun neurri guztien garrantzia azpimarratu zuten.
2011/12/23
Orientazio Jardunaldiak: Orcasitas jaunaren hitzaldia
Ikastetxeak antolatzen duen “Orientazio Jardunaldiak” kanpainaren barruan, Jose Manuel ORCASITAS jauna- Irizar Koop. Elkartearen Kontseilu Errektoreak Irizarreko Zuzendari Orokor izendatu berri duena- etorri zen abenduaren 21ean Beasain BHI-ko Txindoki egoitzara.
IRIZAR kooperatibari buruzko informazio interesgarria eskaini zigun, eta horrekin batera, gaur egun enpresek eskatzen duten lankideen profila ezagutzeko aukera polita izan genuen.
Hitzaldi interesgarria izan zen; eguneroko lanean eta esperientzian oinarriturik azpimarratu zituen ideiek ikasleen norabidea zehazteko balio izan zuten. Eskerrak, beraz, Orcasitas jaunari emandako hitzaldiagatik.
BIOANIZTASUNAREN GAINEKO HITZALDIA TXINDOKIN
Hitzaldian Goierri inguruko habitat ezberdinak, horien arriskuak eta hauetako biodibertsitatea hobetzeko zer neurri hartu behar diren aipatu zituen.
Bestalde inguru hauetan dauden bizidunen argazkiak erakutsi zizkigun eta zenbait hegaztiren soinuak entzuteko aukera izan genuen.
Oso interesgarria izan zen eta uste dugu natura zaletasuna pizteko balio izan duela.
2011/12/07
Fisikako Nobel saridunekin solasean
Abenduaren 2an, aurreko urteetan bezala, Donostia International Physics Center-ek (DIPC-k) Donostiako Eureka! zientzia museoan puntako ikertzaileen, eta bigarren hezkuntzako irakasle eta ikasleen arteko topaketa antolatu zuen. Bertara ikastetxeko batxilergoko hiru ikasle eta irakasle bat joan ginen.
Topaketaren helburu nagusia, zientzia eta teknologia ikasketetarako bokazioak bultzatzea izan zen, ikasle gazteak ezagutzarekiko grina beregana zezaten.
Topaketak aurreko urteetako kongresuetan egindako topaketen eredua jarraitu zuen, non ikasleek haien galderak eta zalantzak puntako ikerlariekin eztabaidatzeko aukera izan zuten. Ikertzaile gonbidatuek, Claude Cohen-Tannoudji-k (Fisikako Nobel Saritua 1997), Albert Fert-ek (Fisikako Nobel Saritua 2007) eta Juan Ignacio Cirac-ek (Asturiasko Printzea Saria 2006), zientziarekiko eta ikerkuntzarekiko grinari buruz hitz egin zuten eta beren lanari eta esperientziari buruzko galderak erantzun zizkieten ikasleei.
2011/12/06
MGZko irteera Iruñeko planetariora
MGZ (Mundu Garaikiderako Zientziak) ikasgaiak antolatuta, abenduaren 1ean, Batxilergoko lehenengo mailako eta ZIG-eko ikasle guztiak Iruñeko Planetarioan izan dira. Bertan unibertsoaren sorrera eta eboluzioa, eta espezieen eboluzioari buruzko ikus-entzunezko zoragarria ikusi dute. Ondoren, gau horretan zeruan ikusgai diren konstelazioak eta planetak ikasi dituzte.
2011/11/10
Carolyn Corrie, Profesora visitante en el IES
«Espero que mi aporte sea positivo en esta experiencia»
10.11.11 - 02:28 -
JUANTXO UNANUA | BEASAIN.

-¿Qué hace una profesora de Nueva York en las aulas del instituto de Beasain?
-Bueno, llevo bastantes años impartiendo inglés en Los Angeles. Antes de ser profesora fui abogada laboralista, pero era un oficio que no me gustaba. Siempre he tenido ganas de viajar, de conocer otras partes y otras culturas del mundo, enmarcándolo en mi profesión. Me llegó la oportunidad a través del programa piloto del Ministerio de Educación 'North American Visiting Professors in Spain'(Profesores visitantes en España).
- ¿Cuál es el objetivo del programa a aplicar en el Instituto de Beasain?
-Dar apoyo a los programas bilingües de inglés que aquí se trabajan. Al mismo tiempo se aprovecha para llevar a cabo de intercambio entre comunidades, en torno a las maneras de enseñar, que a veces pueden ser muy similares. Además es una oportunidad para realizar intercambios sobre los sistemas educativos pero también de la cultura e historia de ambos países.
- Y eligió Beasain para esta experiencia.
-Había distintas posibilidades, algunas para trabajar en asignaturas que yo no podía hacerlo. Para mí era muy importante enseñar inglés, es mi especialidad y el Instituto de Beasain entre otras solicitaba el profesor para trabajar en inglés en la especialidad de Ciencias Sociales y aquí estoy encantada.
- ¿Qué espera aportar a lo largo del curso al Instituto y a sus alumnos?
-Tengo experiencia en ayudar a los alumnos que entre sus objetivos está el de llegar a hablar inglés muy bien, es mi especialidad. Además, al mismo tiempo, entre mis objetivos y el del curso está el de dar a a conocer la historia social y política, la cultura, etc, de los Estados Unidos. Así, en las clases trabajamos distintos temas, por ejemplo uno de los últimos ha sido el de la fiesta de Halloween. Los alumnos han tenido que hacer una presentación oral de la misma como si fueran a explicar la fiesta, su origen y sentido a alguien y hacerlo en el mejor inglés hablado. Hacia enero trabajaremos otro tema, el de la Historia , Cultura, Sociedad y Política del País Vasco será otra de las presentaciones orales que deberán trabajar los alumnos como si tuvieran que explicarlo en el mejor inglés hablado, a alguien que viene de fuera, en este caso a mí. Para final de curso trabajaremos en los mismos temas, pero de EE UU.
-Entonces ¿los alumnos toman parte activa en el programa?
-Lo importante es que se involucren a tope, ellos van a ganar al mejorar la práctica de la lengua inglesa, adquiriendo fluidez, seguridad, riqueza en la lengua.
-¿Cuál fue su primera impresión al llegar al Instituto de Beasain?
-Bueno, lo primero que me he encontrado son unos compañeros muy majos, muy amables. Por otro, lado, cuando sales de tu país y llegas a otro te das cuenta de que hay otros sistemas de enseñanza que son tan buenos o mejores que el de tu país de origen. La diferencia es que en Estados Unidos la enseñanza obligatoria es hasta los 16 años pero el título de secundaria te lo dan a los 18 y no como aquí que además a los 16 años puedes optar por ir a FP. Ese hecho en Estados Unidos lleva a que hacia los 17 años muchos dejen de estudiar y el fracaso escolar queda en entredicho. También me llamó al atención que las asignaturas aquí no se imparten todas todos los días de la semana y además varían de horario. Yo pienso que cuantos más días se impartan clases de idiomas será mejor para el alumno .
2011/10/21
Latineko ikasleen irteera Donostiako Epaitegira
Goizean goiz abiatu ginen Donostiara trenez. 9:30ak aldera auzitegira iritsi ginen eta bertan neska batek , hau da, bertako langile batek, ordubeteko hitzaldi batean justiziaren hainbat arloz jorratu, epaiketa bateko lagunen sailkapena egin eta justizia jauregiaren antolaketa azaldu zizkigun.
Ondoren, epaiketa batzuk ikustera joan ginen lapurretak, errespetu faltak eta antzeko gaiekin loturikoak izan zirenak.
Jarraian, kalabozoak eta mediku forenseen departamentua ikustera joan behar ginen, baina tamalez, ezin izan genituen bisitatu obrak zirela eta.
Azkenik, interesgarria izan zen bisitaren ondoren Beasainera bueltatu ginen.
2011/10/19
Beasain Institutuko ekintzak prentsan: Elkartrukea
Kultur trukea harreman sare bihurtuz
2011/10/12
Nork Beasaingo Hitza
Beste herrialde bateko kultura ezagutuz, harreman sarea zabaltzea da helburua, eta bide batez, ikasleen ingeles maila hobetzen saiatzea. Helburua betetzeko, beste eskola batzuekin trukea egiten ari dira hamargarren urtez Beasain Institutu Publikoko ikasleek. Aurten, Herbeeretako Groningen hiriko Zernike institutuko ikasleak etorri dira Beasainera.
Igandean iritsi ziren, eta astea Beasaingo eta inguruko herrietako ikasleen etxeetan igarotzen ari dira. Ostiralera arte, hainbat ekintza eta irteera antolatu dituzte, eta horien guztien bidez, bi herrialdeetako kultura, bizimodua eta historia ezagutuko dituzte.
Zernike institutuko Aaltine Steehouwer irakasleak azaldu dunez, 15 eta 16 urteko ikasleak etorri dira Beasainera, eta trukea «behin biziko duten esperientzia» dela esan du: «Ikasle bakoitzaren garapen pertsonalean izugarrizko eragina izaten du, etxetik kanpoko beste bizipen batzuk izaten dituztelako, eta hori oso baliagarria egiten zaie etorkizunean».
Euskara eta herberearraren arteko ezberdintasunak ez dira traba izaten, ikasleek ingelesez komunikatu behar izaten baitute elkarrekin. Beasain institutuko Ana Albisuk emandako azalpenen arabera, trukeak ikasleen ingeles maila hobetzeko ere balio du: «Ekintzak elkarrekin egin behar dituzte, eta elkar ulertzeko ingelesa erabiltzen dute. Hala, ahozkotasun maila hobetzen dute eta solteago aritzen ikasten dute».
Trukea apirilean izango da
Trukearen bigarren zatia apirilean izango da, Beasaingo ikasleak Herbeeretara joaten direnean. Hamalau herrialdetako 600 ikasle ingnuru elkartuko dira orduan Zernike institutuan. Ordura arte, aste honetan Goierrin eta Euskal Herrian ezagututakoa ikasle gazteagoei trasmitituko diete herberearrek haien ikastetxean, eta Beasaingoek Herbeerak ezagutzen jarraituko dute. Gaur Bilbora joango dira, atzo Donostian izan ziren, eta herenegun Lizarraustira irteera egin zuten. Astelehenean Seguran zehar bixita egin zuten. Ataunera joan aurretik, bi kulturak ezagutzeko mintegia egin zuten ikastetxean.
Bihar agurtuko dira ikasleak apirilera arte.Orduan Herbeeretan zer egingo duten aurreratu du Steehouwerrek: «Groningen hiria ezagutzeaz gain, Amsterdamera joango gara, eta beste eskualde batean itsasontzian ere ibiliko dira ikasleak».
Carolyn Corrie, irakasle bisitariari egindako elkarrizketa
If you want to know more about me you can go to this website http://instructional1.calstatela.edu/lkamhis/tesl565_sp11/corrie_walker/index.htm and click on “About the Builders: Carolyn.” I created this website for a class I took in graduate school on “Using Computers in the Language Classroom.” I have an undergraduate degree in History and Latin American Studies, a law degree and a master’s degree in TESOL (Teaching English to Speakers of Other Languages). I have been teaching English to adult immigrants in Los Angeles for the past ten years. Most of my students are from Mexico and Central America, while a few are from Asia and Africa . I usually teach the beginning level students. It’s very exciting for me to be able to teach students with an advanced level of English here at Instituto Txindoki.
For a long time, I have wanted to live and work abroad. Although I have traveled a lot in Latin America, and lived for four months in Costa Rica as a univeristy student, I have only been to Europe for brief visits and have never been to the Basque Country. This is a wonderful opportunity to learn about your history, culture, language, and educational system, a knowledge which I can share with my friends and colleagues when I return to the United States .
My husband Robert and daughter Lucy are here with me this year. We live in Donosti-San Sebastian and I take the train to Beasain everyday.
Please come talk to me. I am happy to try to answer any questions you have about me or the United States .
2011/09/15
Europako mugikortasunaren astea: irailaren 16tik 22ra
Beasain Institutuak ere bat egiten du aste honetako helburuekin eta animatzen ditu bertako ikasle, irakasle, irakasle ez diren langileak eta gurasoak aholku horiek betetzera.
2011/09/02
Beasaingo film laburren lehiaketan Loinazpekoak irabazle
Beasaingo Film Laburren Lehiaketako sari banaketaren aitzakian, txiki geratu zen Bideluze plaza ostiral gauean. Plaza gainezka zela egin zuten sari banaketa. Gazteen mailan Loinazpeko ikasleek egindako lanak izan ziren epaimahikoen gustukoenak, lehen hiru sariak beraiek eskuratu baitzituzten Mundua kolore, Oroitzapen Nahasiak eta Allau al da apopiloa lanekin. Ikusleei, La Salle ikastetxeko ikasleek egindako A zer parea lana gustatu zitzaien gehien, eta haiek jaso zuten ikusleen saria.
Helduen mailan Eneko Botanak jaso zuen sari nagusia, La puisansee d’temps lanarekin. Bigarren saria Leire Villarentzat izan zen, Ikusi-makusi pelikularengatik, eta hirugarrena eta ikusleen saria Alex Silvarentzat, Eta amama? lanarengatik.
Hurrengo urtean berriz
Antolatzaileek azaldu dutenez, «arrakasta handia» izan du lehiaketak aurten, eta babesleak ere oso gustura geratu dira: «Ez dugu zehatz kontatu, baina, 400 ikusle inguru elkartuko ziren sari banaketa ikustera». Hala, hurrengo urtean ere lehiaketa antolatzeko asmoa dutela aurreratu dute.
Momentuz, aurten lehiaketara aurkeztu dituzten hainbat lan, lehiaketako webgunean jarriko dituzte ikusgai, jendeak ideiak hartu eta hurrengo urterako pelikulak prestatzen hasteko.
Ikus HITZAKO artikulu osoaMomentuz, aurten lehiaketara aurkeztu dituzten hainbat lan, lehiaketako webgunean jarriko dituzte ikusgai, jendeak ideiak hartu eta hurrengo urterako pelikulak prestatzen hasteko.
BEASAINGO FILM LABURREN LEHIAKETAN SARITUTAKO BIDEOAK
LEHEN SARIA
BIGARREN SARIA
HIRUGARREN SARIA
SARITU GABEA
SARITU GABEA
Suscribirse a:
Entradas (Atom)